Célja:
A sakkoktatás céljaként a tanulók teljes személyiség formálásán belül egy általános képesség - kiemelten az értelmi képesség - fejlesztése jelölhető meg. A cél elsősorban nem a versenyszerűen sakkozni tudó tanulók kinevelése, hanem a sakkórákon keresztül olyan képességek, készségek fejlesztése, amelyek elősegítik az iskolai tanulási folyamatok hatékonyabbá válását. A rendszeresen sakkozó gyerekeknél gyorsabban és hatékonyabban fejlődnek az értelmi képességek, amelyek elősegítik a legkülönbözőbb tanulási folyamatok optimálisabb megvalósulását. Egyéb tevékenységeiket is céltudatosabban, gyorsabban és pontosabban fogják végezni. Különösen kisiskolás korban fejlődni fog az írás és olvasáskészség és általában az értelmi képességek is.
Feladata:
A sakk rendszerén keresztül a sakkjáték törvényszerűségeinek megismerése, felfedezése. Ezek segítségével olyan problémamegoldó tevékenységek megvalósulása, melyek biztosítják a legkülönbözőbb képességek fejlődését, illetőleg a személyiség sokoldalú fejlesztését. A sakkórákon három jól elkülöníthető, de egymásra épülő foglalkozást különböztetünk meg:
- Elméleti oktatás
- Az elméleti anyag alkalmazása, kombinációk, végjátékok
- Sakkjátszmák, játékok
Oktatást tartok 6 éves kortól, kezdők és haladók részére, óradíj megbeszélés szerint. Házhoz megyek, vagy hozzám is lehet jönni.
Több általános iskolában és óvodában is tartottam sakk szakkört.
|